Ricoh lanceert de PX-reeks,
water- en stofbestendige digitale camera's
voor dagelijkse fotografie, zoals buitenshuis en nog veel meer.

9 juni 2011—TOKIO, Japan—Ricoh Co., Ltd. (geleid door voorzitter en CEO Shiro Kondo) heeft vandaag de nieuwe PX compacte digitale camera geintroduceerd. Dit nieuwe ontwerp biedt een 5.0×, breedhoek (28 mm) en een optische zoom met telefoto (140 mm) in een water- en stofbestendig jasje dat veilig kan worden gebruikt als probleemloos fotograferen voor uiteenlopende locaties en situaties.

De nieuwe RICOH PX is ontworpen voor een zorgeloze en probleemloze bediening maar kan je ook doen genieten wanneer u foto's neemt, op elk ogenblik en op elke plaats, dankzij zijn snelle start en zijn instellingen die zich aanpassen aan het onderwerp voor een optimaal resultaat. Dankzij de CCD-sensor met een hoge resolutie van 16 miljoen pixels en zijn Smooth Imaging Engine IV-beeldprocessor levert het apparaat foto's met een hoge resolutie en een uitstekende kwaliteit.

Het nieuwe, volledig platte ontwerp met de nadruk op gebruiksgemak en draagbaarheid, maakt het een camera die makkelijk mee te nemen is ,en dankzij het optionele beschermend omhulsel in een breed gamma aan kleuren die bij het camerahuis passen , is het een aantrekkelijk apparaat voor veel gebruikers.

Het toestel blijft enerzijds trouw aan de beeldkwaliteit die alle digitale camera's van RICOH steeds en tot op de dag van vandaag hebben gekenmerkt, maar is anderzijds ook een compacte digitale camera die een leuke, probleemloze foto-ervaring garandeert.

Belangrijkste functies van de nieuwe RICOH PX compacte digitale camera

1. Ontworpen voor een zorgeloos en probleemloos gebruik, overal, altijd; volledig stof-, water- en schokbestendig
    • De RICOH PX beschikt over een JIS/IEC-beschermingsgraad die overeenkomt met IP68. Het kan onderwater gebruikt worden gedurende 60 minuten op een diepte van 3 meter. Het vuil kan worden afgewassen. Gebruikers kunnen dus veilig overal foto's nemen en moeten zich geen zorgen maken over regen, gespat in de keuken of vuil of zand in de tuin.
    • Dankzij zijn schokbestendig ontwerp, is de camera bestand tegen vallen van op een hoogte van 1,5 meter.
    • Het apparaat beschikt over een breedhoek LCD-scherm van 2,7 inch met een hoge contrastresolutie van 230.000 pixels. Verder biedt het een beschermingslaag tegen vingerafdrukken, een harde antikraslaag en een antireflecterende laag die ervoor zorgt dat u het scherm, zelfs bij fel buitenlicht, kan bekijken.
  2. Mis nooit meer een opname—haal uw camera boven en schiet een foto, op elk ogenblik, probleemloos
    • Of het nu gaat om een impulsieve opname of een zorgvuldig gekaderde foto, de RICOH PX kan de instellingen automatisch optimaliseren om zich aan te passen aan het onderwerp, wat gebruikers die de camera niet kennen de mogelijkheid biedt snel en makkelijk foto's te nemen.
    • Dankzij zijn snelle opstarttijd van ongeveer 1,4 seconden mist u nooit meer een opname.
    • “Onderw. Volgen” is standaard aanwezig op alle modellen voor opnamen die altijd scherpgesteld zijn, zelfs wanneer het onderwerp beweegt.
    • Het volledig platte ontwerp heeft alle uitsteeksels weggewerkt en de nadruk ligt dan ook op de draagbaarheid van deze camera die makkelijk in de zak van uw jas past en overal kan worden gebruikt. Door de lens in het midden van het camerahuis te plaatsen, heeft RICOH ervoor gezorgd dat uw opnamen niet worden gestoord door een vinger die per ongeluk voor de lens terechtkomt, zelfs niet wanneer u de camera met twee handen vasthoudt.
    • De intuïtieve camerafuncties omvatten een instelknop voor de flitser in de vorm van een hendel die de gebruiker de mogelijkheid biedt om in één oogopslag te bepalen of de flitser aan- of uitgeschakeld is en een filmknop die met een eenvoudige druk op de knop de filmopname meteen start.
  3. CCD-sensor met een hoge resolutie van 16 miljoen pixels voor hoge-resolutiebeelden
    • De CCD-sensor met een hoge resolutie van 16 miljoen pixels garandeert resultaten met een uitstekende kwaliteit, niet alleen wanneer u foto's vergroot, maar ook wanneer ze uitgesneden worden of ze een nieuw formaat krijgen voor digitale zoom.
    • De Smooth Imaging Engine IV processor produceert ruisloze beelden, zelfs bij opnamen die met een grote gevoeligheid worden genomen bij weinig licht.
    • De beeldstabilisator met beeldsensorverschuiving vermindert de wazigheid bij hoge zoompercentages en bij foto's die 's nachts of binnenshuis bij weinig licht worden genomen.
  4. 28–140 mm, 5× optische zoom met superresolutiezoom (SR) die overeenstemt met 10× optische zoom
    • De RICOH PX biedt 5× optische zoom voor brandpuntsafstanden van 28 mm (breed) tot 140 mm (telefoto).
    • Dankzij zijn superresolutietechnologie, ondersteunt de camera SR-zoom wat overeenkomt met een brandpuntsafstand van 280 mm met bijna geen verlies aan beeldkwaliteit. Het is mogelijk om foto's te nemen met telefoto bij zoompercentages die beschikbaar zijn tot 1.344 mm (280 mm x 4,8) met digitale zoom.
  5. De premium opnamemodi verbeteren uw foto-ervaring
    • U kunt de instellingen optimaliseren, zelfs bij de moeilijkste onderwerpen, door eenvoudigweg de scène te kiezen aan de hand van de premium-knop.
    • Het scherm met eenvoudige toelichtingen leidt gebruikers snel naar de scène van hun keuze.
    • De premium opnamemodi zijn beschikbaar voor een maximum van 28 scènes (met inbegrip van de persoonlijke modi).
    • Er is een ruime keuze aan premium opnamemodi beschikbaar, met inbegrip van "Gerecht" en "Snoep" om foto's van voeding er overheerlijk te doen uitzien, een "Veiling"-modus voor foto's van voorwerpen die verkocht worden op een veiling, "Strand"- en "Sneeuw"-modi waarbij de fotografen genieten van de voordelen die een waterdichte camera bieden, "Feestje", "Nacht. sc. vr. hand" en "Miniaturisatie”, “Speelgoedcamera” en “Zachte focus”-filtereffecten.
    • U kunt een maximum van vijf van uw favoriete premium modi selecteren voor snelle toegang.
  6. Afspeelopties voor een makkelijk bekijken
    • Geef foto's scores en rangschik foto's in functie van hun score aan de hand van de camerafuncties "Favorieten". De camera biedt een drie scoreniveaus.
    • De optie "privacy" kan worden gebruikt om geselecteerde foto's te verbergen tijdens het afspelen.
    • Gebruik "afspelen met kalender" om foto's te vinden per datum.
  7. Een volledig gamma aan gebruiksvriendelijke opties om de ervaring van de gebruiker te verbeteren
    • Bescherm uw camera tegen schokken en krassen met een antislip beschermend omhulsel (beschikbaar in vijf kleuren die passen bij het camerahuis).
    • De dubbele riempjes die zowel voor de handen als voor de hals dienen, zijn beschikbaar in vijf kleuren.
  8. Veel andere functies maken uw foto's leuker
    • De RICOH PX ondersteunt Eye-Fi SD-geheugenkaarten uit de X2-reeks met een ingebouwde draadloze LAN-functie die gebruikt kunnen worden om foto's automatisch op een computer of op een toepassing om foto's te delen te uploaden.
    • Maak HD-films met een beeldformaat van 1280 × 720 pixels. U kunt een HDMI-kabel (apart verkrijgbaar) gebruiken om de camera aan te sluiten op een HDTV voor een kwaliteitsvolle weergave van films en foto's.
    • Laad de batterij op aan de hand van een USB-verbinding. De USB-stroomadapter kan worden aangesloten op een huishoudelijk stopcontact of de batterij kan worden opgeladen wanneer de camera aangesloten is op een computer aan de hand van een meegeleverde USB-kabel.

De opties van de RICOH PX

Optie Model
Oplaadbare batterij DB-100
Batterijlader BJ-10
HDMI-kabel HC-1
Beschermend omhulsel (wit) PJ-1WH
Beschermend omhulsel (roze) PJ-1PK
Beschermend omhulsel (blauw) PJ-1BL
Beschermend omhulsel (geel) PJ-1YL
Beschermend omhulsel (bruin) PJ-1BN
Nekriem (zwart) ST-4BK
Nekriem (roze) ST-4PK
Nekriem (blauw) ST-4BL
Nekriem (groen) ST-4GR
Nekriem (bruin) ST-4BN

Opmerkingen
  • *Alle brandpuntsafstanden in dit persbericht zijn geconverteerd naar 35 mm-formaat.
  • *Schokbestendigheid gemeten volgens de interne testvoorwaarden van RICOH.

RICOH PX (Champagnezilver/Zwart/Limoengroen)RICOH PX (Champagnezilver/Zwart/Limoengroen)

Download hier met de digitale camera gemaakte kwaliteitsfoto's.