Persberichten

Twee compacte, digitale Ricoh-camera’s worden bekroond met de internationale designprijs "iF product design award 2011"

Tokio, Japan, 13 december 2010—Ricoh Co., Ltd. (president en CEO: Shiro Kondo) heeft vandaag aangekondigd dat haar compacte digitale camera’s GXR en G700SE werden bekroond met de "iF product design award 2011" voor haar internationaal voortreffelijk design.

iF product design award 2011

De IF design awards zijn een organisatie van de Duitse onderneming iF International Forum Design GmbH en worden in de hele wereld bijzonder hoog gewaardeerd. Deze wedstrijd beperkt zich niet tot Duitsland en telt telkens opnieuw talrijke inschrijvingen uit de hele wereld. Bedrijven die met deze prijs worden bekroond krijgen de erkenning dat hun product een hoge internationale waardering heeft gekregen voor een superieur design. Op 2.756 inschrijvingen die werden ingediend voor de “iF product design award 2011" van 43 landen en 1.121 bedrijven, mochten 993 producten een prijs in ontvangst nemen.

De volgende twee digitale cameramodellen van Ricoh werden bekroond met iF design awards.

• GXR

De GXR is een revolutionair camerasysteem waarin de lenzen worden vervangen door middel van een schuifmontagesysteem waarmee de cameraonderdelen aan de bijzonder stevige magnesium behuizing worden bevestigd. De lens, de beeldsensor en de beeldverwerkingsengine zijn geïntegreerd in de camera-eenheden, zodat de behuizing zelf geen beeldsensor bevat. De fotograaf kan de optimale camera-eenheid aanpassen aan de scène die wordt gefotografeerd. Hierdoor kunnen de lenzen gemakkelijk worden vervangen en wordt een verbazingwekkend niveau van flexibiliteit en beeldkwaliteit geboden. De GXR verbergt ontelbare mogelijkheden in zijn compact formaat en werd bijzonder enthousiast ontvangen omdat dit model een nieuw tijdperk in de fotografie inluidt.

• G700SE

Als een uitgebreider functiemodel van de water- en stofbestendige digitale G700 camera, is de G700SE standaard uitgerust met een draadloos LAN en Bluetooth®-functies. Bovendien krijgt u met dit model de beschikking over functies voor de GPS en laserbarcodelezers met opties. De G700SE ondersteunt draadloze gegevensoverdracht naar externe apparaten. Wanneer u daarnaast de interne, met elektronisch kompas uitgeruste GPS-eenheid (optie) hebt geïnstalleerd, kan het toestel ook positie- en routegegevens toevoegen. Wanneer de laserbarcodelezer (optie) is geïnstalleerd, is ook een snelle herkenning van eendimensionale (lineaire) streepjescodes mogelijk.