Ricoh kondigt de RICOH LENS P10 28-300 mm F3.5-5.6 VC aan

Een nieuwe GXR camera-unit met een 10,7x optische zoomlens (28-300 mm)
en zeer snelle continu-opnamen in RAW tot 5 beeldjes/seconde

Tokyo, Japan, 7 mei 2010—Ricoh Co., Ltd. (president en CEO: Shiro Kondo) kondigde vandaag de ontwikkeling en introductie aan van de nieuwe RICOH LENS P10 28-300 mm F3.5-5.6 VC*1 voor de GXR camera-unit. Deze camera-unit is voorzien van een high-magnification 10,7x (28-300 mm) optische groothoek-zoom , een zeer snelle opnamefunctie voor continu-opnamen in RAW van ongeveer 5 beeldjes per seconde*2, een CMOS-sensor met achtergrondverlichting en een geavanceerde ruis onderdrukkingsfunctie.

• *1 De "VC"-aanduiding duidt aan dat dit toestel voorzien is van de Vibration Correction-functie die door Ricoh onafhankelijk is ontwikkeld.
  • *2 Het maximum aantal beelden dat bij continu-opnamen in RAW kan worden gemaakt, is vijf.

Beeldverwerkings-engine Smooth Imaging Engine IV en de high-speed beeldverwerkingscapaciteit van de CMOS-sensor dragen samen bij tot een betere beeldkwaliteit en een groter dynamisch bereik. De 10,7x optische zoom biedt een uitbreiding van de mogelijkheden voor beeldcreatie van groothoek tot tele. De high-speed continu-opnamen in RAW van ongeveer 5 beelden/seconden stellen de fotograaf in staat de gewenste scène vast te leggen. En de ruisonderdrukkingsfunctie en de CMOS-sensor met achtergrondverlichting, leveren samen heel goede beeldprestaties op voor opnamen bij weinig licht.

Inbegrepen zijn ook een 1280 x 720 pixel HD-filmfunctie, de stand Dynamic Range Double Shot, een macrofunctie die dichtbij-opnamen kan maken op een afstand van 1 cm en vele andere verbeterde functies voor het veelzijdig en moeiteloos maken van opnamen van 28 mm groothoek tot 300 mm tele.

Voor dit model zijn twee typen pakketten leverbaar. De productnaam "RICOH LENS P10 28-300 mm F3.5-5.6 VC" verwijst naar alleen de camera-unit zelf. Productnaam "GXR+P10 KIT" verwijst naar de GXR-body en de RICOH LENS P10 28-300 mm F3.5-5.6 VC camera-unit samen in één pakket.

<Belangrijkste kenmerken van de RICOH LENS P10 28-300 mm F3.5-5.6 VC>

• 1.Deze GXR-camera-unit heeft een 10,7x optische zoom (28-300 mm) waarmee de fotograaf naar eigen inzicht van groothoek- tot teleopnamen kan maken.
    • Met een bereik van 28 mm groothoek tot 300 mm tele kan deze high-magnification zoomlens een breed scala van opnamesituaties aan, waaronder krachtige tele-opnamen maar ook groothoekopnamen van zowel uitgestrekte landschappen als interieurscènes met een beperkte afstand tussen camera en onderwerp.
    • Er is ook een zoomfunctie voor het overschakelen naar zeer snelle zoom wanneer de fotograaf op de zoomhendel blijft duwen.
  • 2. Maak de opname die u wilt met zeer snelle functies voor continu-opnamen van een hoge beeldkwaliteit
    • De zeer snelle functies voor continu-opnamen zijn verbeterd. Het is nu mogelijk een zeer snelle serie van continu-opnamen te maken in RAW met een snelheid van ongeveer 5 beeldjes/seconde.
      *De snelheid bij continu-opname varieert afhankelijk van o.a. de opname omstandigheden en het type en de staat van de geheugenkaart, enz.
    • De functie M-continu plus slaat opeenvolgende opnamen op die worden gemaakt totdat de fotograaf de ontspanknop loslaat.. U kunt kiezen uit twee standen, als u het maken van opnamen wilt aanpassen aan de scène die u wilt fotograferen. M-Continu Plus (Low) voor het maken van 15 beelden in slechts drie seconden en M-Continu Plus (Hi) voor het maken van 26 beelden in ongeveer 0,9 seconde.
      *Het beeldformaat van M-Continu Plus (Low) is ingesteld op 10M 4:3N.
      *Het beeldformaat van M-Continu Plus (Hi) is ingesteld op 2M 4:3N.
      *De achtereenvolgens gemaakte opnamen worden vastgelegd als één MP-bestand (bestandsindeling met meervoudige foto’s in één bestand).
    • Ultra-high-speed continu-opname is mogelijk bij het maken van 120 beelden (120 beeldjes /sec.) gedurende een interval van ongeveer één seconde nadat de ontspanknop wordt ingedrukt of 120 images (60 beeldjes /sec.) gedurende een interval van ongeveer twee seconden.
      *Beeldformaat is ingesteld op 640 x 480 VGA.
  • 3.Een CMOS-sensor met achtergrondverlichting is sterk in scènes met weinig licht en heeft een krachtige functie voor ruisonderdrukking
    • Omdat de ruisonderdrukking op het signaal onmiddellijk wordt uitgevoerd, nadat het signaal door de CMOS-sensor met achtergrondverlichting wordt uitgestuurd, is het mogelijk de ruis te onderdrukken terwijl resolutie tint kenmerken en verzadiging behouden blijven.
    • Voor het niveau van de ruisonderdrukking kan Off, Weak, Strong of MAX worden opgegeven. Als u MAX opgeeft, is het mogelijk de verfijnde ruisonderdrukkingsverwerking van het type variantieschatting uit te voeren waarbij de ruisvariantie van de sensorbeeldgegevens worden geanalyseerd en de optimale verwerking wordt uitgevoerd voor elk gebied.
    • Het pixeluitvoerinterpolatie-algoritme bevindt zich op een speciaal, aangepast circuit van de beeldverwerkings-engine en vermindert whiteout in situaties met zeer veel contrast, en zo ontstaan opnamen die een lust zijn voor het oog.
    • De Dynamic range double shot-functie maakt het mogelijk, beelden vast te leggen die bijna niet onderdoen voor waarnemingen met het blote oog. Geniet van de mogelijkheden die ontstaan door een uitbreidingseffect van het dynamisch bereik tot wel 12EV.
    • Multi-pattern auto-witbalans maakt het mogelijk voor het oog natuurlijke kleuren te creëren zelfs in scènes waarin het met de witbalans-functies in het verleden moeilijk was mensen te fotograferen, zoals scènes met zowel schaduw als zonlicht en scènes waarin flitslicht en natuurlijk licht (of TL-licht, enz.) werd gecombineerd..
  • 4.Een breed scala van functies
    • Het is nu mogelijk 1280 x 720 pixel HD-films op te nemen.
    • Met de functies voor macrofotografie kunt u het onderwerp tot op wel 1 cm benaderen voor groothoek-* en tot op 27 cm voor teleopnamen. *Vergelijkbaar met 31 mm brandpuntsafstand voor kleinbeeldcamera's
      Opmerking: Wanneer u films in het formaat 1280 x 720 maakt, wordt het gebruik van een SD/SDHC-geheugenkaart met een SD-snelheidsklasse van Klasse 6 of hoger aanbevolen.
  • 5.Speciale kenmerken die de GXR camera-units gemeen hebben
    • De automatische belichtingstanden zijn: Programma, Sluiterprioriteit en Diafragmaprioriteit.
      *ND-filter voor stand diafragmaprioriteit.
    • De beeldinstellingen zijn aan te passen op negen instellingsniveaus zodat zonder moeite een uiteenlopende reeks beelden kan worden gemaakt.
    • Met ISO3200 kan er bij weinig licht worden gefotografeerd.
    • De functie Pre-AF versnelt het scherpstellen doordat de scherpstelling wordt aangepast aan de beweging van het onderwerp.
    • Met de functie Direct afdrukken neemt u een foto op een vooraf ingestelde afstand door de ontspanner in één keer helemaal in te drukken.
    • Wanneer u onderwerpen van dichtbij vastlegt, schakelt de camera automatisch over naar de macrostand. Eerst overschakelen naar de macrostand behoort tot het verleden (Automatische macro-instelling).

<RICOH LENS P10 28-300 mm F3.5-5.6 VC Opties>

Product Model
Tas SC-55L
Zelfhechtende lensdop LC-2
  • *Alle brandpuntafstanden zijn in dit persbericht omgezet naar vergelijkbare waarden van een kleinbeeldcamera.
  • *Het "dynamisch bereik" van een digitale camera is het bereik van de helderheid die de camera kan weergeven.
  • *De term "MP-bestand" die in dit document wordt gebruikt verwijst naar "Extended MP-bestanden" die voldoen aan de eisen van het "multi-picture-formaat" Dat is standaard vastgelegd door de CIPA. (De bestandsextensie is MPO.)

GXR

Download hier met de digitale camera gemaakte kwaliteitsfoto's.

Products (Digital Cameras)