Persberichten

Ricoh kondigt de vijfde functie-uitbreidende firmware-update voor de GR DIGITAL III aan

Tokio, Japan, 15 september 2011—Ricoh Co., Ltd. (president and CEO: Shiro Kondo) kondigde vandaag aan dat volgens de planning midden oktober 2011 de vijfde functie-uitbreidende firmware-update voor de in augustus 2009 gelanceerde GR DIGITAL III compacte digitale camera met hoge beeldkwaliteit, wordt uitgegeven.

Functie-uitbreidende firmware-updates van Ricoh worden ontwikkeld op basis van de meningen en verzoeken van een groot aantal klanten die via enquêtes bij de klantenregistratie en via andere kanalen worden ontvangen. Dankzij deze updates kunnen klanten die reeds een GR DIGITAL III in hun bezit hebben, de firmware bijwerken voor gebruik van de allernieuwste functies voor betere prestaties en meer gebruiksmogelijkheden van hun camera door toevoeging van nieuwe functionaliteit en instellingen.

De in augustus 2009 op de markt gebrachte GR DIGITAL III beschikt over een F1.9 lens met groot-diafragma en levert een hoge beeldkwaliteit met een compacte behuizing.

De functie-uitbreidende firmware en aanwijzingen voor het gebruik van deze functies kunt u gratis downloaden van de Ricoh website. Dit is de laatste functie-uitbreidende firmware-update voor de GR DIGITAL III.

[GR DIGITAL III functie-uitbreidende firmware: Uitgave 5]

<Functie-uitbreiding>

• (1) Contrast-bracketing toevoeging
    U kunt automatisch drie beelden opnemen met verschillende contrastinstellingen. Het contrast kan met een schaal van vijf niveau’s worden ingesteld.
  • (2) Meer instellingen voor de ADJ.-regeling
    U kunt vijf functies aan de ADJ.-regeling toewijzen (tot op heden vier). De toegewezen functies kunnen direct, zonder gebruik van het menuscherm, worden veranderd.
  • (3) ISO [AUTO-HI]-instelfunctie toevoeging
    Bij gebruik van ISO [AUTO-HI] kunt u de instellingen specificeren voor het veranderen van de maximale ISO en voor het punt (sluitersnelheid) voor het veranderen van de ISO-gevoeligheid.
  • (4) Vignettering-instelfunctie voor hoog contrast zwart/wit toevoeging
    Voor hoog contrast zwart/wit, kunt u de vignettering regelen. U kunt de vignettering op uit, zwak of sterk instellen.
  • (5) Ondersteuning voor de GL-1 metalen lensdop (met stroomtoets-vergrendelmechanisme)
    Deze firmware-toevoeging ondersteunt het stroomtoets-vergrendelmechanisme van de GL-1 metalen lensdop die midden oktober 2011 zal worden geïntroduceerd. Met deze toevoeging wordt voorkomen dat de lens onverwacht uitschuift omdat de vergrendelfunctie wordt geactiveerd wanneer de stroomtoets wordt ingedrukt.