Eerste firmware-update voor Ricoh’s GR DIGITAL III met tal van nieuwe functies

Tokio, Japan — 26 november — Ricoh-president Shiro Kondo heeft vandaag bekend gemaakt dat op 1 december de eerste firmware-update beschikbaar komt voor de GR DIGITAL III, Ricoh’s digitale compactcamera met hoge beeldkwaliteit die werd geïntroduceerd in augustus 2009.
Evenals zijn voorganger, de GR DIGITAL II, die in november 2007 op de markt kwam, beschikt de GR DIGITAL III over een F1.9 groot-diafragmalens en weet hij ondanks zijn compacte afmetingen een hoge beeldkwaliteit te realiseren. Met de firmware-updates, die zijn ontwikkeld op basis van gebruikerservaringen verzameld via het internetforum GR BLOG, vragenlijsten die klanten bij registratie invullen, etc., wil Ricoh de nieuwste functies beschikbaar stellen voor klanten die al een GR DIGITAL II in hun bezit hebben. Met deze updates kunnen klanten die al een GR DIGITAL III hebben hun firmware uitbreiden met de nieuwste functies.
In samenhang met de introductie van de nieuwe GXR, stelt deze eerste release gebruikers van de GR DIGITAL III in staat om nieuwe functies, waaronder functies van de GXR (functie 2 tot en met 5 hieronder), op hun eigen toestel te gebruiken.

De nieuwe firmware-update kan samen met de gebruiksinstructies voor de nieuwe functies gratis worden gedownload van de Ricoh website.

<Nieuwe functies>

• (1)Compatibiliteit externe flitser GF-1
    Wanneer de externe flitser GF-1 wordt aangesloten, kan de gebruiker met een druk op de flitsknop overschakelen naar de flitsstand.
    • *Tijdens intervalopnamen werkt de flitser niet, ook niet als de GF-1 of een andere externe flitser is aangesloten.
  • (2)Functie voor afspelen op datum toegevoegd
    Als het 81 beelden-scherm wordt weergegeven in de afspeelstand, kunt u door een druk op de knop van de miniatuurweergave terugschakelen naar weergave per datum.

• (3)Bladerfunctie voor multi-opnamen toegevoegd
    Bij het gebruik van multi-opnamen (20 beelden, 81 beelden of datasequentie) is het mogelijk om te schakelen tussen het beeldselectiescherm en het bladerscherm.

• (4)Menubladerfunctie
    Wanneer het opnamemenu, het instellingenmenu of geselecteerde items uit ‘Mijn instellingen bewerken’ worden weergegeven, kunt u bladeren met behulp van de zoomknop.

• (5)Nieuwe scherpstelafstand in de Snap-stand toegevoegd
    De insteloptie ‘1,5 m’ is toegevoegd aan de Snap-scherpstelafstanden in het opnamemenu.

• (6)‘ADJ. ISO direct change’ functie toegevoegd
    De ‘ADJ. ISO direct change’ functie is toegevoegd aan het instellingenmenu. Als deze functie wordt aangezet (ON) in situaties waarin fotograferen mogelijk is, kunt u door de ADJ.-knop naar links/rechts te bewegen de ISO-gevoeligheid veranderen.